2015. várható kihívásai

Meggyőződésünk, hogy a szervezetekben tovább fog nőni a komplexitás és a teljesítmény elvárás.

A kihívások megválaszolásához, egyre fontosabb lesz a tudásmegosztás, a tudásfrissítés, hogy a csapatok tudatosan figyeljenek saját fejlődésükre, arra hogy erőforrással teli állapotban tudjanak maradni.

Ehhez mi szívesen hozzájárulunk

Családi vállalkozásként megtanultuk, hogy a képzéseink kialakításánál nem elsősorban a nemzetközi divatképzésekre figyelünk, hanem a saját partnereink igényeire. A fenti programjainkat is azért tudtuk kifejleszteni, mert korábban egyedi megrendelői igényként merültek fel.

Jó kedvet, kíváncsiságot, kísérletező kedvet és jó egészséget kívánunk a 2015. évhez!

 


2014. tapasztalatai tréneri szemszögből

Azt tapasztaltuk, hogy a KKV szektorban működő cégek egyre jobban felismerik a középvezetők (művezetők, sorvezetők, csapatvezetők, frontvonali vezetők) képzésének, fejlesztésének fontosságát. Hiába a legjobb stratégia, ha azt nem viszik át a frontvonalon dolgozóknak. Míg a felsővezetők részére számos képzés áll rendelkezésre, addig a középvezetőknek nincs iskolai rendszerű képzés sem. Ezt az űrt pótolja középvezetők részére kidolgozott gyakorlatorientált programunk, és öröm számunkra, hogy megrendelőink hosszútávon számítanak ránk a középvezetők fejlesztésében.

A multinacionális megrendelőinknél azt tapasztaltuk, hogy míg nagy nemzetközi cégeknek nagyon jó módszereik vannak a szervezeti komplexitás menedzselésére, addig a benne dolgozók nehezen élik meg a komplex működés hatásait (pl. profitcentrumok, egymástól távoli egységek együttműködése, folyamatok egészére való optimalizálás, nagyobb létszámú, sokszor virtuális csapatok stb.) Minden bizonnyal ezért volt népszerű a „nyugodtnak maradni nyugtalan körülmények között” című programunk, melyben a stressz kezeléssel, a mentális fegyelem témakörével foglalkozunk. Ebből a programunkból tartottunk a legtöbbet 2014-ben.

2014-ben tapasztalataink szerint felerősödött az a tendencia, hogy a sikeres csapatok figyelnek arra, hogy a rohanó világban megálljanak egy-egy napra, hogy fejlesszék magukat. Körükben népszerűek voltak a tudásmegosztásos, tudásfrissítéses csapatcoaching programjaink, az asszertív kommunikáció képzésünk és egy új képzésünk, amelyben a szubjektív jóllét kérdéseivel foglalkozunk, vagyis azzal,  hogyan érezzük jól magunkat a bőrünkben.

Köszönjük megrendelőink bizalmát, mi magunk is sokat tanultunk a képzéseken résztvevőktől. Állandóan fejlesztjük magunkat, hogy minél jobban ki tudjuk szolgálni igényeiket.


Megoldáskonferencia 2014.

Tünde illusztris társaságban lesz a második előadó. Témája a konfliktuskezelés.

 

 

 

 


 

A brazíliai focivébé 6 legfontosabb tanulsága

  1. Nincs titok: Egy jó csapat kialakítása évek kitartó munkáját igényli.
  2. A jó csapathoz nem elég a kiváló vezető, a kiváló csapattagok, létfontosságú egy támogató környezet, amely megérti, hogy a sikerek nem jönnek azonnal, nem jönnek vezetői parancsra és nem tartanak örökké.
  3. Az utolsó pillanatig összpontosítani kell.  A siker vagy a kudarc, lehet, hogy az utolsó pillanatban érkezik.
  4. Nincs előre lejátszott meccs. A könnyűnek ígérkező feladatra is olyan alaposan kell felkészülni, mintha az életünk múlna rajta.
  5. Az érzelmek ragályosak. Még a jó csapatok is összetörhetnek egy kapott gól után és pánikhangulat söpörhet végig a csapaton. Ilyenkor szétesik a csapat: a csapattagok egymást vádolják és egyénileg akarnak sikereket elérni. Tanulandó képesség a reziliencia, a lelki ellenálló képesség.
  6. Hiába nagy tudású a csapat, ha nem éhes, mert kiégett. A kiégést legjobb megelőzni, mert gyógyítani pokoli nehéz.                                                     

 

A tanulságok következményei a képzésre vonatkozóan:

Mi is azoknál a csapatoknál vagyunk és leszünk sikeresek, ahol a vezetőkkel, HR-es kollégákkal együtt dolgozva – sokszor éveken keresztül – tudatosan fejleszthetjük a csapatot.

A csapatok fejlesztése, a vezetőképzés során, fontos hogy paradigmát váltsunk. A korábbi szabály: az érzelmeket hagyjuk otthon. Az új paradigma: ismerjük meg érzelmeink működését, azok természetét, hogy képesek legyünk saját hangulatunkat menedzselni.

 


Jó emberekből is lehetnek rossz vezetők!

Különböző méretű, kultúrájú cégeknél tartottunk már tréninget az elmúlt 20 évben.  Szinte mindenhol találkoztunk azzal, hogy középvezetőt szorgalmas, becsületes, jóérzésű beosztottakból választanak a cégvezetők, azt remélve, hogy jó vezető lesz belőlük. Sajnos a tapasztalatok azt mutatják, hogy az így kiválasztott emberekből nem törvényszerűen lesznek jó vezetők!

Mi ennek az oka? A mi tapasztalatunk szerint a leggyakoribb ok a túlzott megfelelésből adódó állandó stressz, a felesleges rágódás. Ezek a jó emberek szinte kivétel nélkül hazaviszik a problémáikat, így feleslegesen megterhelik a családi életüket is. E stressz nagy része azonban abból fakad, hogy a munkásokból kiemelt középvezetőket a legritkább esetben részesítik vezetői képzésben, így a friss középvezetőknek nincsenek eszközeik, módszereik munkatársaik vezetésére, irányítására.

Van megoldás? Meggyőződésünk, hogy valóban érdemes a leendő középvezetőket a szorgalmas, becsületes, jóérzésű munkatársakból kiválasztani, azonban ha már bizalmat adtunk nekik, érdemes megtanítani nekik a vezetés szemléletét, az emberek irányításához szükséges kommunikációs és vezetői eszközöket, módszereket. Mi készségesen vállalkozunk erre a feladatra. Itt találhatók gyakorlatorientált vezetői programjaink, itt pedig referenciáink.

 


 

2014. – Soha ilyen hatékony eszközök nem álltak rendelkezésre a vállalkozások, a csapatok, a szakemberek fejlesztésére!

Az elmúlt pár évben az agykutatások eredményei beszivárogtak a képzési programokba. Ma már elméleti kutatásokkal alátámasztott, ugyanakkor praktikus eszközökkel tudjuk segíteni a vezetőket, a csapatokat abban, hogy olyan szokásokat alakítsanak ki,  „égessenek magukba”, amelyek megkönnyítik az együttműködést, a kihívásokra való gyors és rugalmas válaszadást.

Ma már sokkal jobban értjük, hogyan működnek az érzelmeink. Ma már tudományosan igazolt kutatások tömkelege állítja, hogy a vállalkozások, a csapatok eredményes működéséhez elengedhetetlen a nyugodt, kollegiális légkör, egymás tisztelete. Mi azokat a praktikus módszereket, kommunikációs, gondolkodási és viselkedésbeli eszközöket is megtanítjuk, amivel a nyugodt, munkahelyi légkör kialakítható!

Számtalan képzésünkön, csapatépítéseken, középvezető képzéseken, frontember képzéseken megtapasztaltuk, hogy nyugodt körülmények között tudják a résztvevők, hogyan kell egymással bánni a közös siker érdekében. Stresszel teli, bizonytalan környezetben, ami egyre inkább a mai üzleti élet  velejárója – azonban nem tudják ezeket a készségeket működtetni, mert „elgurul a gyógyszer”, „elszakad a cérna”. Mi olyan praktikus eszközökkel tudjuk segíteni a tréningjeink résztvevőit, amelyek rendszeres gyakorlásával nyugodtak tudnak maradni nyugtalan körülmények között! Ez a készség egészségük védelme, családjuk nyugalma érdekében, önös érdekük is!

Kérjük, tekintse át képzési kínálatunkat és válassza ki az Ön számára megfelelőt, vagy kérdéseivel keressen fel bennünket!

Eredményekben gazdag 2014-et kívánunk!

 


A 2013-as képzési év 3 legörömtelibb tendenciája

  • Örömmel tapasztaltuk 2013-ban, hogy a nagyvállalati körben, a képzések összeállításánál a legtöbb helyen a kevesebb több jelszóval kértek fel a tréningek összeállítására, és inkább azt kérték, hogy az éves képzések egymásra épüljenek, egy irányba mutassanak.
  • Örömmel tapasztaljuk, hogy egyre nagyobb az igény a csapatcoachingra! A csapatcoaching során a tréner feladata, hogy tudásával, módszereivel, eszközeivel segítse, támogassa, hogy a csapat maga tudja megfogalmazni céljait, problémáit, a siker előtt álló akadályait és azokat maga tudja megoldani.
  • Örömmel tapasztaljuk, hogy a mikró vállalkozások, családi vállalkozások is érdemesnek látják, hogy coachot vegyenek igénybe problémáik, projektjeik átgondolásához.

Kíváncsian várjuk a 2014-es évet!

 

Minden csapat megízlelheti a siker ízét!

Fantasztikus teljesítményre volt képes a férfi és a női vízilabda válogatott! Gratulálunk!

Felvetődik a kérdés, hogy minden csapat megízlelheti-e a siker ízét. Meggyőződésem, hogy igen! Azonban a sikerért keményen meg kell dolgozni. Hasonlattal élve, az üzleti élet csapatai állandóan játsszák a mérkőzéseket és nagyon ritkán szánnak időt arra, hogy elemezzék a történéseket, tanuljanak és erőt gyűjtsenek azokból. Ha az Ön csapata kedvet kapott a vízilabdások sikeréhez és hasonló sikerre vágyik, javasoljuk csapatcoaching programunkat!


Ügyfélszolgálatosból értékesítővé válni – nyomulás nélkül!

Miközben az értékesítői hivatás lassan megbélyegzett szakmává válik, egyre világosabban látszik, hogy értékesítés nélkül nincs vállalkozás. Az elmúlt három évben aktívan segítettünk egy 100.000 ügyféllel rendelkező telekommunikációs vállalkozást abban, hogy kiváló ügyfélszolgálatosaik mérhető eredményeket produkáló profi értékesítőkké váljanak, anélkül, hogy a ma jól ismert (és gyűlölt) nyomulás technikáját alkalmaznák.

Ha az Ön cége is hasonló váltás előtt áll, keressen fel bennünket!


Ön is szeretné, ha középvezetői magabiztosan, hatékonyan végeznék a munkájukat?

Tapasztalataink szerint a legtöbb cégvezető, felsővezető kiemelkedő fontosságúnak tartja a középvezetők, frontvonali vezetők fejlesztését, azonban a mindennapok rohanásában valahogy nem jut erre idő.

Mi szívesen levesszük a felsővezetők és a HR-es kollégák válláról a középvezetők fejlesztésének gondját. Az elmúlt 20 évben számtalan multinacionális cég, KKV és családi vállalkozás középvezetőit segítettük a tréning, coaching, munka közbeni megfigyelés, tanácsadás eszközeivel a kiváló vezetővé válás útján. Ismerjük az utazás során szinte elkerülhetetlen buktatókat, és azt is, hogy ezeket a buktatókat hogyan lehet eredményesen, hatékonyan menedzselni. Programjaink rugalmasan alkalmazkodnak a szervezet sajátosságaihoz és a középvezetők leterheltségéhez.

Kérjen tőlünk személyes találkozást, hogy megbeszéljük, az Ön cégénél milyen fejlesztési program lenne a legmegfelelőbb! 


Mivel segítjük partnereinket 2013-ban?

  1.  Úgy véljük, hogy a vezető, középvezető kollégák egyre több adaptív problémával fognak találkozni. Ron Heifetz szerint adaptívak azok a problémák, amelyek a résztvevők gondolkodásmód változását igénylik. Ehhez ajánljuk elsősorban középvezető kollégáknak kidolgozott képzésünketcoachingunkat.
  2. Úgy gondoljuk, hogy miközben egy olyan makrókörnyezetben fogunk működni, ahol az észosztó vezetői stílus felerősödik, az eredményeket elérő szervezeteknél a vezető kollégáknak inkább az észmozgatás módszereivel kell élniük, annak érdekében, hogy minden munkatárs szellemi potenciálját, érzelmi energiáját, elkötelezettségét elnyerjék. Ehhez ajánljuk csapatcoaching programunkat.
  3.  Az előrejelzések szerint 2013-ban sem várható jelentős gazdasági növekedés, ami nem szabad hogy azt jelentse, hogy növekednek konfliktusaink, az egészségünket, kapcsolatainkat romboló stressz. Mindennél fontosabb lesz figyelmünk tudatos irányításának, belső világunk menedzselésének technikáit megtanulni – vezetőknek, munkatársaknak egyaránt. Szívből ajánlom mindenkinek azt a programunkat, amely a pillanat megélésével, a tartós elégedettség elérésének lehetőségeivel foglalkozik.

2013-ban is a megbízhatóság, az átláthatóság, a tisztességesség lesz 20 éve működő cégünk üzleti kapcsolatainak alapja.


 

Még mielőtt kitűzzük a 2013. évi célokat

Hamarosan jön az év eleji célkitűzések időszaka. Talán ez a legjobb pillanat arra, hogy ne csak a céljainkon, hanem a céljaink célján is elmélkedjünk. Miért akarunk új állást, új autót, új kapcsolatokat, több bevételt, érdekesebb projekteket? Végső soron azért, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben, hogy boldogabbak, elégedettebbek legyünk. Ha ez így van, érdemes elgondolkodnunk azon, mi is tesz tartósan boldoggá bennünket, mi a különbség a mindennapi örömök ösztönszerű hajszolása és a kiegyensúlyozott élet között.

A pszichológia kutatói szerint általában „rossz helyen” keressük a boldogságot, olyan dolgok után áhítozunk, amelyek csupán ideig-óráig okoznak örömöt. Ma már tudományosan megalapozott módszerek segítségével jobban megismerhetjük, végső soron mi hajt bennünket, mi szerez tartós boldogságot. Ha ezt megismerjük, nemcsak magunknak, családunknak, közösségünknek teszünk jót, hanem könnyebben megértjük a fenntartható fejlődés szellemiségét is, amelyről oly sokat beszélünk és amelyért oly keveset teszünk. 


2012. főbb képzési tendenciái – Amit mi tapasztaltunk

1.  Dinamikusan megnőtt az igény a vezetői coachingra. A vezetők egyre inkább igénylik, hogy egy külső, független szakértővel megbeszéljék terveiket, problémáikat, annak érdekében, hogy teljes erőbedobással, magabiztosan tudjanak belevágni elképzeléseik megvalósításába. (Lásd referenciáinkat.)

2. Erős igényt tapasztaltunk a frontvonali dolgozókat irányító középvezetők (művezetők, teamleaderek, csapatvezetők) képzése iránt. A középvezetőknek a mai környezetben egyre jobban kell érteniük a munkatársak „lelkét”, egyre többet kell kommunikálni velük, motiválni őket, annak érdekében, hogy kihozzák belőlük a megfelelő teljesítményt.

3.  A frontvonalon dolgozó ügyfélszolgálatosok és irodai munkát végző csapatok körében a legnépszerűbb képzésünk a Stresszkezelés és boldogságfokozás a munkahelyen című programunk. Az évek óta egyre nagyobb igénybevételt jelentő rutinmunkát ellátó dolgozók rájöttek arra, hogy saját gondolkodásuk, felfogásuk megváltoztatásával, apróbb gondolkodási rituálék bevezetésével sokkal örömtelibbé és a szó nemes értelmében gazdagabbá tehetik életüket. (Fizetésemelésre úgyse nagyon számíthatnak.) Mi bátran vállaljuk e programunkat, hiszen tudományosan megalapozott és  kísérletekkel bizonyított módszereket tudtunk/tudunk ajánlani az elégedett, örömteli élet eléréséhez.

Kíváncsian és bizalommal telve várjuk a 2013-as esztendőt!


 

Az együttmunkálkodást érdemes megtanulni!

„A sikeres csapatmunkához arra van szükség, hogy szüntelenül és kölcsönösen segítsünk egymásnak a hierarchia határaira való tekintet nélkül. Ez megköveteli, hogy a szervezetek olyan képzéseket nyújtsanak csapataiknak, amelyek során megtanulják a segítségnyújtás folyamatát. A legtöbb csapatépítő tréning, amit láttam, arról szólt, hogyan érezzük jól magunkat egymás társaságában. Ám, amiről én beszélek, az sokkal mélyebb és alapvetőbb: tudatában lenni, hogyan dolgozzunk egymással egyenrangú partnerként valós körülmények között.” Edgar Schein professzor, a szervezeti kultúra meghatározó egyénisége

Mit tehetnénk hozzá a professzor szavaihoz? „A sikeres csapatok 6 legfontosabb készsége” című programunkban pont azokat a készségeket tanuljuk meg, amelyekkel gördülékenyebb lesz az együttmunkálkodás és javul az eredményesség. Szeretettel várjuk a bátor csapatok jelentkezését!

 


 

Szeretnék határozottabb lenni, de agresszív azért nem!

Számos vezető és középvezető küzd a címbeli problémával. Úgy érzik, a határozottság jó dolog, de az igazán határozott emberek azok, akik mindenki máson átgázolnak és agresszív viselkedésükkel rettegésben tartják a környezetüket. Ez az erőszakos viselkedés senkinek sem szimpatikus. De vajon hol a határ az agresszív és a határozott, magabiztos viselkedés között?

A választ az asszertív viselkedés elmélete adja meg. Az asszertív ember határozott, magabiztos és mindeközben empatikus, emberséges. Tisztában van saját céljaival, képes világosan kifejezni érdekeit és mindeközben tekintettel van mások céljaira, érdekeire.

Ez így leírva persze nagyon egyszerű, de hogy néz ki a gyakorlatban? Mit mond az asszertív ember, ha rá akarják venni valamire, amihez nincs kedve? Hogyan mondja meg munkatársainak, ha elfogadhatatlan viselkedést vagy teljesítményt tapasztal a részükről? Mit tesz, ha munkatársai felbosszantják? Hogyan reagál, ha jogtalan kritikát kap?

Ezekre és még sok hasonló kérdésre kapnak választ azok, akik részt vesznek a „Kommunikálok, tehát vagyok!” című képzésünkön. 2012. szeptember 27-én az Industrial Technique Kft. mérnökeivel jártuk be az asszertív viselkedés rejtelmes dzsungelét és vitattuk meg, hogy a munkahelyi interakciók legnehezebb helyzeteit hogyan érdemes asszertív módon megoldani.


Mit tehetünk a válság adaptív fázisában?

Dr.  Ronald A. Heifetznek, az adaptív vezetés elméletének megalkotója szerint a válságnak két szakasza van: az első a krízis, amikor beüt a válság, a második az adaptáció szakasza, amikor a krízis utáni helyzethez kell alkalmazkodnunk. Jelenleg az aktuális válság adaptív szakaszában vagyunk. Mi jellemző erre a szakaszra?

Olyan problémákra kell választ találniuk a szervezeteknek, amellyel eddig nem találkoztak. Ami a jelenlegi válsághoz való alkalmazkodást különösen nehézzé teszi a professzor szerint, az a régi vezetői szerepfelfogás, amely szerint a vezető határozott, kiváló képességű szakértő, aki tudja, mit kell tenni. A jelenlegi környezet annyira komplex, annyira turbulens, hogy egy vezető sem tud csípőből tüzelve hatásos utasításokat adni, illetve ha így viselkedik, csak fokozza a problémákat. Új vezetői stílusra van szükség, amelyben a vezető megőrzi határozottságát, eltökéltségét, de utasítások helyett inkább jó kérdéseket tesz fel csapatának és arra motiválja őket, hogy dolgozzanak össze, találják meg a legjobb válaszokat. Ezen új vezetői stílusban a vezető inkább észmozgató és nem észosztó.

E stílus kialakításának ma – tapasztalataim szerint – a korlátja nem is annyira a vezetőkben van, hanem a munkatársi környezetben: megszoktuk az észosztás kultúráját, szeretjük, ha megmondják, mit kell tenni, ha megvédenek bennünket a külső veszélyektől, a stressztől, a gondolkodás fáradalmától.

Van-e aki segíteni tud? Igen! Itt ajánljuk csapatcoaching programunkat, itt a vezetői coaching programunkat, amellyel segítjük adaptálódni a mai komplex környezethez mind a vezetőket, mind a csapatokat.

Miért vagyunk biztosak programjaink sikerében? Mert a coaching módszerrel mi sem észt osztunk, hanem segítünk a vezetőknek, csapatoknak, hogy magukban bízva, saját válaszaikat találják meg a kihívásokra. Válaszaikat melyekben hisznek, amelyek mögött olyan energiát éreznek, amely segíthet a megvalósítás rögös útján! Bátraké a szerencse – várjuk a jelentkezőket! Közben élvezze a díjtalan tanulás lehetőségét! Itt megnézheti Heifetz professzor előadását. 


Frontvonali vezetők fejlesztése

A fontvonalbeli vezetők sajátos helyzete abból adódik, hogy egyszerre kell jó szervezőknek, határozott irányítóknak lenniük ÉS jól bánni a munkatársakkal, gondoskodni arról, hogy megfelelő legyen a csapat hangulata. Tapasztalataink szerint a csapat megfelelő hangulata az egyik legfontosabb záloga a tartós eredményességnek.  „Jó közösségben legyen az ember, jó hangulatban és értelmes munkát dolgozhasson”- halljuk sokszor, fizikai dolgozóknak tartott csapatépítő tréningjeinken.  Rossz hangulatban fásulttá válnak a tagok, félreértésektől, veszekedésektől, konfliktusoktól, klikkesedéstől szenved a csapat és csigalassúsággal telik az idő.

Hogyan tudunk hozzájárulni a frontvonali vezetők fejlődéséhez, hogyan tudjuk segíteni, hogy megfeleljenek ezen bonyolult kihívásoknak? Komplex programunk klasszikus tréningek, coachingok, munka közbeni személyes megfigyelések és visszacsatolások, strukturált tudásmegosztások és kisebb házi feladatok elegyéből áll össze, amelyben felhasználjuk az elmúlt húsz év tréneri, tanácsadói tapasztalatát.

Kérje ajánlatunkat! A frontvonali vezetők is megérdemlik, hogy fejlődjenek!


 Sikerorientáltság

Amióta a Helsinki Brief Institute-tól megtanultuk „A sikeres csapatok 6 szokása” csapatcoaching know how-t és rengeteg tapasztalatot szereztünk annak gyakorlati alkalmazása során, mi is nagy hívei lettünk a sikerorientáltságnak, a megoldásfókuszú gondolkodásmódnak.

Képzéseinken fantasztikus történeteket hallunk takarítóktól, kertészektől, szerelőktől, úszómesterektől, betanított munkásoktól, középvezetőktől, team leaderektől, amelyekben minden nehézség, sorscsapás ellenére saját kezükbe vették sorsuk irányítását és nagy fegyelemmel, kitartással célt állítottak maguk elé és sikeresen megküzdöttek a kihívásokkal. A kihívásokra való válaszadással még inkább stressz tűrőbbek, reziliensebbek lettek, lelkileg megerősödtek, bölcsebbé váltak. Amikor egymásnak elmesélik történeteiket egymásnak is erőt adnak a jövőre nézve.

Mi elkötelezetten munkálkodunk azért, hogy még több hétköznapi hősünk legyen.


Mindenki megérdemli, hogy fejlődjön!

Gyakran tartunk képzéseket kétkezi dolgozóknak: csapatépítő tréningeket, csapatcoachingot, együttműködési és ügyfélkezelési tréningeket. Célunk, hogy a kétkezi dolgozók, a fizikai dolgozók, szakmunkások, betanított munkások, segédmunkások is fejlődhessenek, hogy a szaktudásuk mellett fejlődjön önbecsülésük, erősödjön identitásuk, jobban tudjanak együttműködni munkatársaikkal, vezetőikkel, az ügyfelekkel, hogy teljes életet élhessenek. Amellett, hogy szeretnénk, ha fejlődnének, meghallgatjuk történeteiket, amelyek fantasztikus kitartásról, munkaszeretetről, lelkiismeretességről szólnak. Kétkezi munkával nem lehet eljutni a legkedvezőbb adósávba, de értelmes, boldog életet lehet élni!!! Pillanatképek a tréningekből című oldalunkon bárki betekinthet a fizikai dolgozóknak tartott képzéseinkbe.


 

A meglévő ügyfélkapcsolatok ápolása és bővítése a prioritás!

PwC Magyarország hazánkban idén első alkalommal elvégzett Vezérigazgató Felmérése szerint a válság alatt is a meglévő ügyfélkapcsolatok ápolása és bővítése a prioritás. Egyöntetű a vélemény, miszerint a megkülönböztethetőség, a vásárlói döntések befolyásolása és a fogyasztói hűség kivívása és megtartása lesznek a közeljövőben a túlélés zálogai. Ezzel mi magunk is egyetértünk és felsőfokú ügyfélkezelési képzésünk messzemenően ezt segíti. Az ügyintézőből értékesítővé válást annyira fontosnak ítéljük, hogy ebben külön programmal segítjük azon cégeket, amelyek a meglévő ügyfelek kiemelkedő kiszolgálása mellett ügyfeleik számát is növelni kívánják.

 


A fiatalok önmenedzselési képességének fejlesztése

Nagy megtiszteltetés volt számunkra, hogy az Aluno Oktatási Központ Kft. szervezésében, a Youth-Origami program keretében négy napon keresztül segíthettünk egy pécsi Zipernowsky szakközépiskolás csapatot abban, hogy jobban tudja menedzselni önmagát. Fantasztikusan lelkes csapattal találkoztunk. Jó azt látni, hogy a fiatal generációban is vannak olyanok, akik felelősen gondolkodnak magukról, céljaik vannak és azokért küzdeni akarnak. 20 éve foglalkozunk felnőttképzéssel és az a meggyőződésünk, hogy a saját élményű tapasztalati tanulásra épülő tréningmódszerrel már fiatal korban érdemes megismerkedni. Természetesen sohasem késő tanulni, de minél előbb megtanul valaki célokat kitűzni, sikeresen kommunikálni, prezentálni, tárgyalni, eladni, annál jobb lesz az egyénnek, a munkaadónak és meggyőződésem, hogy a társadalomnak is.


A tárgyalás művészete a BME Innovációs klubjában

20 éves fennállásunk egyik legnagyobb megtiszteltetése volt, amikor március 6-án a Budapesti Műszaki Egyetem Innovációs klubjában egyetemi oktató kollégáknak, tudós embereknek, rövid előadást tarthattunk „A tárgyalás művészetének” egyik izgalmas részterületéről a rapportról. Az innovációs klubba a meghívást a Rigler Systemtől kaptuk, akinek know-how-ja alapján készül a BME Szellemi Eszköz Menedzsment vállalati kultúrájának kialakítása.

Nagyon szeretjük azt a szituációt, amikor komoly szakemberek megállnak egy kis időre és meghallgatnak egy rövid előadást, s annak kapcsán elindulhat egy izgalmas beszélgetés.

Akit érdekelnek hasonló előadásaink, itt olvashatja ismertetőinket.


A fenntartható fejlődést szimuláló stratégiai játék

A tenger urai” című szimulációs játékunkkal a Pécsi Tudományegyetem Közgazdasági karán, a Társadalmi célú marketing tantárgy keretében találkozunk a nappali és a levelezős hallgatókkal. Öröm számunkra, hogy a hallgatók szívesen vesznek részt és tanulságosnak tartják a szimulációt. A játékot nem csak az egyetemistáknak ajánljuk, hanem for profit cégeknek is, akik jobban meg akarják érteni az együttműködés tudatos és főleg tudattalan aspektusait. Bővebb információ itt található, illetve telefonon keresztül is várjuk az érdeklődőket.


“Gratulálok, középvezető lettél!”

Abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy a Tauril Kft. II. Minőségügyi Konferenciáján a fenti címmel tarthattam előadást. A középvezetők képzése egyik alapkompetenciánk. Szívesen dolgozunk a középvezetőkkel és többféle módon tudjuk segíteni fejlődésüket: előadások, tréningek, egyéni coachingok és tudásmegosztó programok.
Tekintse meg legnépszerűbb középvezetői programunkat!


Fantasztikus évindításunk volt!

Az év első és második hétvégéjén középvezetői tréninget tarthatunk az Industrial Technique Hungary (Atlas Copco) cégnél. Nagyon ritkán találkozom ennyire lelkes, tanulásra kész vezetőkkel és olyan céggel, ahol a legjobb operátorokból tudatosan fejlesztenek középvezetőket. Számunkra is nagy megtiszteltetés, hogy része lehetünk ennek a folyamatnak.


 20 éves a Forlong Bt.!

2012-ben 20 évesek leszünk. A kezdetben körülöttünk dolgozó tréningcégek zöme megszűnt, eltűnt, feloszlott. Versenytársak és válságok jöttek-mentek, mi pedig rendületlenül szolgáltuk ügyfeleinket. A 20 éves évforduló megerősítette bennünk, hogy helyes értékeket követünk:

  1. Mindig is szervezetre szabott, egyedi tréningeket kínáltunk, melyek kidolgozásakor arra törekedtünk, hogy a szervezet valós igényeit vegyük figyelembe.
  2. Folyamatosan képeztük magunkat, hogy magas színvonalú kiszolgálást nyújthassunk ügyfeleinknek.
  3. Élvezetes és tudásban gazdag képzéseket igyekeztünk összeállítani, hogy tréningjeink résztvevői elköteleződjenek az élethosszig tartó tanulás mellett.

Hálásak lehetünk a sorsnak és megrendelőinknek, hogy sok eredményes tréningben, sikeres programban és boldog pillanatban volt részünk. Legalább ennyi örömöt kívánunk magunknak az elkövetkező 20 évre!


Legsikeresebb tréningjeink és legnagyobb kudarcunk 2011-ben

Az év során legsikeresebb képzéseink a csapatcoachingok (teamcoachingok) voltak, amelyek lényege nem az észosztás, hanem az észmozgatás. Legtöbb ügyfelünknél nagy tudással rendelkező kollégák dolgoznak, tehát a fő célunk az, hogy segítsük az együtt gondolkodást, a tapasztalatok, tanultak feldolgozását, a jövőtervezést. Szerencsére ezekben a csapatokban a csapattagok tudják, hogy a változást magukban kell kezdeni és kíváncsiak is arra, mindezt hogyan kell megtenniük. Ezek a csapatok igazán a reziliens csapatok, a nehézségek ellenére megvan a türelmük és az önuralmuk.

Leghasznosabb programunk az ügyfélszolgálati munkatársak folyamatos képzése, amelynek során személyre szabottan adunk értékelést a munkatársaknak az általuk folytatott (rögzített) beszélgetésekről. A hónapokon átnyúló folyamatos elemzések és fejlesztések nyomán öröm látni, hogyan változnak, fejlődnek a munkatársak.

Legérdekesebb képzésünk a boldogságfokozó tréning. A Hogyan legyünk boldogok? kérdést járjuk körbe, lebilincselő kutatásokat és hasznos gyakorlatokat mutatunk a résztvevőknek.

A legnagyobb optimizmusra okot adó képzésünk a szakkollégiumi hallgatóknak tartott tréning volt. Csupa értelmes, törekvő és tudásszomjas fiatallal találkoztunk – csak dicsérni tudom a következő generációt.

legnagyobb megtiszteltetés, hogy az egyetemi oktatásba is újra bekapcsolódtunk. A PTE Alumni Akadémián tárgyalástechnikai képzést tartottunk, a szekszárdi főiskolán a mediátorok képzésében vettünk részt, a csíkszeredai Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemen pedig vendégoktatóként tartottunk programot.

legnagyobb kudarc számunkra, hogy a fenntartható fejlődést modellező stratégiai játékunkra rendkívül kicsi az érdeklődés. Annak ellenére, hogy a téma megkerülhetetlen és játékunk végtelenül izgalmas, úgy tűnik, nem tudtuk a cégek érdeklődését felkelteni.

Köszönjük tréningjeink résztvevőinek a részvételt, az aktivitást, a jóindulatot, amellyel elhalmoztak minket és a jókívánságokat, amelyek reméljük, valóra válnak.


 Ha egy évre tervezel, vess rizst, ha egy évtizedre, ültess fát. Ha egy életre, taníts másokat!

Beindult az őszi szezon, a professzionális tárgyalástechnika kurzusunkkal mi is megjelenünk a Pécsi Tudományegyetem Alumni képzésében, illetve ősszel is tartunk képzést a JPKSZ szakkollégistái részére. E képzésekkel is folytatjuk azt a Forlongos hagyományt, hogy mind a for profit szférában, mind a felsőoktatásban segítjük a fejlődni vágyókat.


Remélem, ezt a beszélgetést visszahallgatják!

A call centereket, telefonos ügyfélszolgálatokat felhívó ügyfelekből könnyen kicsúszik ez a mondat, ha elégedetlenek a szolgáltatójukkal. Megnyugodhatnak a kedves ügyfelek! Annál az üzleti partnerünknél, ahol mi végezzük a rögzített telefonhívások értékelését, visszahallgatjuk a beszélgetéseket, elemezzük azokat és coachingoljuk az ügyintézőket (operátorokat), hogy jobban végezzék a munkájukat, hogy a szervezet is jobb színvonalon tudja kiszolgálni ügyfeleit.

Tapasztalataink szerint a rendszeres értékelés, a konkrét beszélgetések elemzésére épülő fejlesztés a leghatékonyabb módja az ügyfélorientált viselkedés kialakításának és megfelel az ISO 9001:2009 szabvány szerinti minőségirányítási rendszer előírásainak. E szolgáltatásunkat bátran ajánljuk azoknak, akiknek kisebb létszámú telefonos ügyfélszolgálatuk van, de nem akarnak lemondani a kiváló szolgáltatásról.
Bővebb információk itt.


Versenyelőny a frontvonalon!

Ha tréningről van szó, legtöbben vezetői vagy csapatépítő tréningre gondolnak. Azonban hiába a legképzettebb vezetői csapat, a legjobb stratégia, ha a stratégia végrehajtói, a frontvonalon dolgozók nem elkötelezettek, ha a szervezet nem épít az ő tudásukra, tapasztalatukra. Cégünk egyik specialitása a frontvonalon dolgozók és vezetőik fejlesztése. Az elmúlt 20 évben számtalan szervezet frontvonalbeli dolgozóinak tartottunk képzést: vízvezeték-szerelők, villanyszerelők, műszerészek, úszómesterek, pénztárosok, takarítók, ügyintézők, masszőrök, idegenforgalmi szakemberek, gépszerelők csapatainak tanítottuk, mit jelent az ügyfél-orientáltság, hogyan lehet emlékezetessé tenni a szolgáltatást, hogyan lehet megfelelni az ügyfelek emelkedő elvárásainak. Meggyőződésünk, hogy az a szervezet, amely megtalálja a megfelelő hangot a kétkezi munkásokkal és módszereket munkál ki szellemi potenciáljuk felhasználására, versenyelőnyhöz jut.
Tesztelje le programunkat!


Stressz- és konfliktuskezelés egy képzésben?

A munkahelyi stressz egy része (sokszor jelentős része) abból származik, hogy a dolgozóknak konfliktusuk van munkatársaikkal, feletteseikkel, beosztottaikkal, de nincsenek megfelelő eszközeik a konfliktusok kezelésére, megoldására.

A feldolgozatlan konfliktus törvényszerűen mélyül el, a kezdeti objektív vitatéma köré személyes vádak rakódnak, az ellentét a kapcsolatra is átterjed, s a felek mintha egy torz szemüvegen keresztül néznék a másikat. Saját önbecsülésének fenntartása érdekében minden érintett azon próbálkozik, hogy minél több munkatársat állítson a maga oldalára, minél több kívülállót győzzön meg saját igazáról. Ez a szociális fertőzés aztán nem csupán az eredeti vitapartnerek kedélyét rombolja, hanem az egész csapatszellemet. A megfeszített munkatempó, az ügyfelek, beszállítók, tulajdonosok okozta stressz és feszültség okozta nyomás tovább nő, kimerítve a konfliktusban résztvevők energiaraktárait.

Konfliktuskezelő tréningünkön nem csupán olyan kommunikációs eszközöket és módszereket kapnak a résztvevők, amelyeket sikerrel alkalmazhatnak mindennapi konfliktusaik kezelésében, hanem friss szemléletet is, amelynek segítségével újszerű módon viszonyulnak a konfliktusokhoz.

A konfliktusok sikeres kezelése növeli az egyén önbecsülését, csökkenti az egyénen belüli stressz szintjét, javítja a csapatszellemet, egészségesebbé teszi a munkahelyi légkört, mely támogató hatással van az egyének és a szervezet teljesítményére.

Hívjon bennünket vagy írjon nekünk, hogy kidolgozhassuk az Ön cége, csapata számára legkedvezőbb konfliktuskezelési programot!
Héder Sándor: forlong@t-online.hu +36-30-9578-515


Izgalmas évnek ígérkezik 2011. a FORLONG számára!

2011-es évünk egy középvezetői tréninggel indul, majd tréning know-how-t készítünk kb. 1000 szakmunkás részére, melyet belső trénerek fognak átadni. Nagyon izgalmas számunkra a know-how készítés. Igazi csapatmunka, amelybe természetesen bevonjuk a szakterület vezetőit, a belső trénereket és a tapasztalt szakmunkás kollégákat is, annak érdekében, hogy hasznos és élvezetes programot tudjunk kimunkálni.
Fenti két programunk mellett természetesen továbbra is végezzük a call centeres beszélgetések értékelését, az ügyfélszolgálatosok coachingolását, mert partnerünk minden versenytársánál udvariasabb, rugalmasabb, ügyfélbarát kiszolgálást tűzött ki célul, amelynek fontos része az állandó mérés, a visszacsatolás, a fejlesztés.


Mi a munkád?

Ma erre a kérdésre a legtöbb ember elmondja, mi a szakmája, esetleg mi a beosztása. Kevesen tekintik ma a munka részének a másokkal való megbeszéléseket, egyeztetéseket, tárgyalásokat, konfliktuskezelést. Sokan, különösen a kék gallérosok egyszerűen irtóznak ettől, még mindig a vezetők feladatának tartják, hogy precíz munkaköri leírásokban, feladatkiadásokban szabályozzák az egymással való érintkezést, a munkafolyamatokat. Erre nagy szükség is van, s a minőségbiztosítási rendszerek ezt meg is teszik. A mai munkafolyamatok azonban annyira bonyolultak, a feladatok olyan sűrűn változnak, a vásárlói igények olyan sokrétűek, hogy a szabályozás mellett nélkülözhetetlenek a szükség szerinti egyeztetések, tárgyalások a külső és belső ügyfelekkel. Az egyeztetésekhez szükséges készségeket sokan sokféleképpen oktatják: tárgyalástechnika, konfliktuskezelés, prezentáció, ügyfélszolgálati tréning. Mi a Forlong Bt.-ben a készségekhez egy olyan szemléletmódot is adunk, amellyel a résztvevők megértik a komplex szociokulturális rendszerek működésének sajátosságait és azt, hogy mennyire belénk égtek a determinisztikus, jól tervezhető, stabil környezet törvényei, amelyeket magunk mögött kell hagynunk, ha sikeresek akarunk lenni. Mi a Forlong Bt.-ben rendkívül sok tapasztalatot gyűjtöttünk arról, hogy mindezt hogyan érdemes megtenni a kékgallérosok és a középvezetők körében, így szívesen ajánljuk fel tapasztalatainkat, lelkesedésünket. Kérjük, nézze meg referenciáinkat és kérje ajánlatunkat!
Orientációs és közös tanulást fejlesztő tréningek – Tréningek fizikai munkát végző munkatársaknak
“Győzelmi stratégia vesztesek nélkül” – Tárgyalástechnikai tréning
Színvonalas kiszolgálás, elégedett ügyfél – Alapfokú ügyfélszolgálati képzés


Az udvariatlanság bajnokai

Több mint 15 éve tartunk ügyfélszolgálati tréningeket, hosszú évek óta segítjük (különböző cégek) call centeres munkatársainak munkáját, több száz beszélgetést visszahallgattunk már. Felgyűlt tapasztalataink közül legutóbb azokat foglaltuk írásba, amelyek az udvariatlanság témakörét járják körül. Hányféleképpen lehetünk udvariatlanok? Hogyan vezet a jóindulat tapintatlansághoz? Melyek a legudvariatlanabb megnyilatkozások ügyfélszolgálati helyzetekben? Válaszainkat elolvashatja a Humánpolitikai Szemle 2010. márciusi számában.


Jót tesz a válság a tréningiparnak!

A válság során megrendelőink igényei meglepően változtak: mindennél fontosabb lett, hogy a képzések alaposak és eredményesek legyenek, hogy mi képzők kreatívak legyünk, új módszereket keressünk a munkatársak fejlesztésére, és hogy olyan kapcsolatot alakítsunk ki megrendelőinkkel, amelyben nem csak a bizalom fontos, hanem az a tudat is, hogy minden erőnkkel őket szolgáljuk. Szeretjük az efféle kihívásokat, szeretjük az új feladatokat, újszerű megközelítéseket. A fentiek jegyében egyik megrendelőnkkel együtt dolgoztuk ki a független supervisori programot, amelyben célunk, hogy az ügyfélszolgálatosok/call centeresek jóból kiváló szakemberekké váljanak. Ennek érdekében – megbízóinkkal egyeztetett módon és szempontok szerint – rendszeresen értékeljük a munkatársakat, értékelésünk alapján pedig coachingoljuk is.


Beleszólhat-e a szív és a gyomor a tárgyalásba? Avagy: Érzelmi intelligencia a tárgyalások során

Tárgyalástechnikai tréningjeink vissza-visszatérő kérdése, hogy a racionális tárgyalási stratégiák alkalmazhatóak-e akkor is, ha dühösek vagyunk, ha ki nem állhatjuk partnerünket vagy erős ellenszenvet érzünk iránta már az első pillanatban. És mi történik, ha partnerünk nagyon is szimpatikus és könnyed, kellemes beszélgetőpartnernek bizonyul? Nem megy ez a megegyezés rovására? z érzések kifejezésével és kezelésével kapcsolatos kérdések arra sarkalltak bennünket, hogy kidolgozzunk egy olyan tárgyalástechnikai programot, amelyben mélyebben és részletesebben foglalkozunk az érzelmek fontosságával, mindennapi életünkben betöltött szerepükkel, valamint azzal, hogy “mit kezdjünk velük” a tárgyalások során, hogyan hasznosíthatjuk azokat a győztes-győztes megoldások kimunkálásában. Az 1980-as évek után megindult (érzelmek és hangulatok terén végzett) pszichológia kísérletek, valamint az érzelmi intelligencia kutatások számos érdekes részlettel gazdagították programunkat. Tekintse meg ajánlatunkat:
“Érzelmi intelligencia a tárgyalások során”


Mikor ismételjük meg?

A tenger urai című szimulációs játékot játszottuk 2010. január 5-én a szentlőrinci Ujhelyi Imre középiskolában. Azon nem lepődtünk meg, hogy a mintegy 3 órás játékot mindvégig élvezték a diákok, hogy aktívak és érdeklődőek voltak, hogy miután (papíron) kipusztították a tengert és felfedezték a játék tanulságait rögtön szerették volna, ha megismételjük a játékot, mert mindezt számtalanszor megtapasztaltuk már az elmúlt években.
Meglepő volt azonban az a parázs vita, amely a játék után bontakozott ki és arról szólt, tehet-e bármit az emberiség, hogy elkerülje a természet pusztulását. Szomorú hallani, hogy 18 éves fiatalok határozottan vallják, hogy nincs mit tenni, a túlnépesedés miatt így is, úgy is feléljük a természetet, ugyanakkor bizakodásra ad okot az a tény, hogy érdekli, izgatja őket a téma és hajlandóak beszélgetni, közösen gondolkodni róla. A tenger urai.


2009. október 22-én

Kecskeméten az V. Ügyfélszolgálati konferencián tartottunk előadást: “Énképek és érzések: A professzionális ügyfélszolgálati kommunikáció egy szelete” címmel. Az előadáshoz tartozó ppt ábrák letölthetőek itt.


Olvasóink kérdezték:

Mi is az a csapat coaching? A csapat coaching érdekes jelenség. Míg egy tárgyalástechnikai vagy értékesítési tréning után mondhatják a résztvevők, hogy nem erre számítottak, hogy több elmélet, kevesebb elmélet, több játék, kevesebb játék kellett volna, addig a coaching után mindig az az érzése a résztvevőnek, hogy “ilyen jóra nem számítottam”.
Miért?
Mert a coaching során minimális külső tudást ad a tréner, a coach a folyamathoz. Nem az átadott anyag áll a középpontban, hanem a résztvevő csapat tagjainak problémái, kérdései, konfliktusai, érzelmei. A coaching épp azokat az égető kérdéseket tisztázza a csapaton belül (szerepek, felelősségi körök, elvárások, stb.) amelyekre a mindennapokban nincs lehetőség. Nincs lehetőség, mert nincs idő, mert nincs bátorság és soha nem volt még esélyünk megtanulni azokat a kommunikációs szabályokat, amelyek mentén építő módon tudunk a problémákról beszélni. A coach épp ezeket nyújtja a csapatnak: biztonságos környezetet a bátorság kibontakozásához, jól bevált kommunikációs szabályokat a nehéz témák megvitatásához és megfelelő kereteket a témák, (problémák, konfliktusok) megoldásához. A résztvevőknek “csupán” az idejüket kell adniuk. A megbeszélési kedv, a tisztázási vágy, a probléma és konfliktusmegoldás iránti igény kiolthatatlanul bennünk ég.


Legsikeresebb áprilisi programjaink

?A tenger urai? című zseniális szimulációs játékunkat 2 helyszínen is játszottuk 2009 áprilisában. A Pécsi Tudományegyetem Közgáz karán és a Szolnoki Főiskolán. A játék izgalmas, lendületes, ugyanakkor befejezése minden alkalommal szíven üti a játékosokat: csalódniuk kell önmagukban, dédelgetett győzelmi stratégiájukban és a hagyományos közgazdaságtan alapjaiban. A játék ugyanis olyan sokrétűen képes visszaadni a valódi világ komplexitását, hogy a játék alapjául szolgáló feladatot egyszerű problémaként értelmezve képtelenség eljutni a helyes megoldáshoz. A játék részletes leírásához kattintson ide.
Írásaink ?A tenger urai? című szimulációs játékról.
Hallgatói vélemények a játékról.


Csapatépítés helyett közösségépítés

A képzési költségek visszafogása minden bizonnyal előkelő helyen szerepel a válságra adott intézkedések között. Viszlát előkelő szállodák, csapatépítés, közös esti bowling és ?súlyemelés?. Rendben, de mi legyen helyette? Nyilván a munkatársak zöme örül, hogy van állása, fülét, farkát behúzva – ami sok vezetőnek jó hír.
De, mi lesz a motivációval, a jövő megtervezésével?
13+1 tipp vezetőknek a közösségi szellem és a motiváció növelésére minimális költségvetéssel


Válság és kreativitás

Amikor a ?Kreativitás az üzleti életben? című programunkat kidolgoztuk, még nem tudtuk, mikor és mekkora válság éri el a világot. A program egyik fontos célja, hogy a résztvevők megtanulják, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a rendelkezésükre álló ? néha nagyon is szűkös ? erőforrásokból. Úgy tűnik, ez egyre aktuálisabb feladat lesz. ?Kreativitás az üzleti életben?


Vissza a gyermekkorba!

Egy csapatépítő tréningnek sok konkrét célja lehet. Mi mindig a megrendelővel egyeztetjük ezeket a célokat. Ki több, ki kevesebb elméleti oktatást kér, van, aki a kommunikációra, van aki a konfliktuskezelésre tenné a hangsúlyt.
A tavalyi évtől azonban megszaporodtak az olyan felkéréseink, amelyben a megrendelők, hallani sem akartak tanulásról, elméleti anyagokról, csupán arra vágytak, hogy egy vidám, jókedvű napot tölthessenek el együtt, kiszakadva a mindennapi taposómalomból. “Szeretnénk úgy érezni magunkat, mint gyermekkorunkban!? ” mondták.
Mit tehettünk? Kidolgoztunk egy olyan tréninget, amely csupa energizáló, nevettető, ugyanakkor együttműködésre, csapatmunkára épülő játékból áll. Úgy neveztük el: “Szabadon a csapatom!


 

 

A fenntartható fejlődést szimuláló stratégiai játék

„A tenger urai” című szimulációs játékunkkal a Pécsi Tudományegyetem Közgazdasági karán, a Társadalmi célú marketing tantárgy keretében találkozunk a nappali és a levelezős hallgatókkal. Öröm számunkra, hogy a hallgatók szívesen vesznek részt és tanulságosnak tartják a szimulációt. A játékot nem csak az egyetemistáknak ajánljuk, hanem for profit cégeknek is, akik jobban meg akarják érteni az együttműködés tudatos és főleg tudattalan aspektusait. Bővebb információ itt található, illetve telefonon keresztül is várjuk az érdeklődőket!

Megosztás:
FacebookLinkedInTwitterGoogle+WhatsAppBlogger PostEmail

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.