Rezsicsökkentés a viselkedés-közgazdaságtan segítségével

Posted on 10. jún, 2013 by in kreativitás tréning

A rezsicsökkentésnek többféle módja ismert. A hazai módszert már ismerjük – igaz a hosszú távú hatásait még nem, – ezért nézzük meg, máshol mivel próbálkoztak a viselkedés-közgazdaságtan friss tudományának segítségével.

Mindannyian tudjuk, mennyire fontos számunkra a közvetlen környezetünkkel való összehasonlítás, a környezetünkkel való versengés. Ha a szomszéd a kertjében sziklakertet csinál, mi is valahogy arra jövünk rá, hogy nekünk is már csak a sziklakert hiányzik, hogy jól nézzen ki a kertünk. Ha a szomszéd valamilyen szolgáltatást igénybe vesz, az a mi számunkra is szimpatikus lesz! Keep up with the Johnses! A 60-70-es években a szociálpszichológia alaposan feltérképezte a jelenséget.

Nos, Alex Laskey cége erre alapozta az energiaszámla magyarázatot. A fogyasztók a számlájukon nem csak azt látják, hogy mennyi a saját energiafogyasztásuk, hanem azt is, hogy az energiatakarékosan gondolkodó képzeletbeli szomszédnak mennyi a fogyasztása, mennyit fizet az energiáért. A megértést szépen, vizuálisan megtervezett, önmagukért beszélő, könnyen megérthető diagramokkal támasztották alá!

Láss csodát, az embereket elkezdte érdekelni az energiatakarékosság. Azok is elkezdtek utánajárni, mennyi a háztartásuk, azon belül az egyes készülékeik energiafogyasztása, akik csak automatikusan kifizették a számlát.  Valójában az történt, hogy a fogyasztók elkezdtek gondolkodni és rájöttek, hogy saját maguknak is van hatásuk az energiaszámlájukra, a rezsijükre. A módszert hat ország több mint 80 szolgáltatója kezdte el használni.

Ha érdekel az előadás:

A megértést szépen, vizuálisan megtervezett, önmagukért beszélő, könnyen megérthető diagramokkal támasztották alá!

Megosztás:
FacebookLinkedInTwitterGoogle+WhatsAppBlogger PostEmail

Tags: ,

2 Responses to “Rezsicsökkentés a viselkedés-közgazdaságtan segítségével”

    Error thrown

    Call to undefined function ereg()