A sorban állás pszichológiája és a bizalom

Posted on 22. jan, 2013 by in együttműködési tréning, fenntartható fejlődés tréning, tárgyalástechnikai tréning

Postán maradó levelemért mentem le a városunkban erre kijelölt postahivatalba. Évek óta odajárok és tudom, melyik sorba kell állni. Természetesen a leghosszabba. A Magyar Posta dicséretére legyen mondva, észrevették ezt a problémát, és úgy alakították át a rendszerüket, hogy minden ablaknál minden tevékenységet tudjanak az ügyfélszolgálatosok végezni. Ennek ellenére abban a sorban, ami régen a postán maradó küldemények sora volt kígyózott a sor, legalább 15-en álltunk a sorban, miközben a többi ablaknál senki sem volt. Az ügyfélszolgálatosok ki kiabáltak, hogy minden ablakhoz lehet menni, de a sorból senkinek sem akaródzott kilépni. Mi lesz, ha itt hagyom a soromat és még sem lehet az ügyemet más ablaknál intézni? Akkor biztos nem tudok visszaállni a helyemre! – mondta a sor egyik nagyhangú sorban állója a többiek hangos „úgy van” kiáltása kíséretében!

A sorban állók nem bíztak abban, hogy amit ígértek az ügyfélszolgálatosok, az valóban úgy is van!

Érdekes jelenség a bizalom. Lassan alakul ki és könnyű elveszíteni. Bizalom nélkül nincs együttműködés sem a családon belül, sem az üzleti életben, sem a nemzetek között. Bakacsi Gyula professzor „Együttműködni nem kell, hanem érdemes” című cikkében bemutatja, hogy hazánkban a világon az egyik legalacsonyabb szintű az intézményekbe vetett bizalom.

Annak, aki meg akarja érteni a bizalom természetét és annak fontosságát az együttműködésben, javasoljuk a “Nekem! Többet! Most!” és A tenger urai című játékunkat és a Győzelmi stratégia vesztesek nélkül című tárgyalástechnikai tréningünket.

Megosztás:
FacebookLinkedInTwitterGoogle+WhatsAppBlogger PostEmail

Tags: ,

Comments are closed.